لیست قیمت روز آجر سفال ارزان در کشور

آجر سفال به نوعی از آجر اطلاق می شود که از خاک رسی و یا خاک سفال ساخته شده و ظاهر آن به صورت یک بلوک مکعبی شکل با سوراخ های افقی است. این آجرها به صورت صنعتی تولید می شوند و جایگزینی برای سنگ ها هستند که در حقیقت سنگ ساخته دست بشر می باشند. آجر سفال جز اولین مصالح ساخت دست بشر است و قدمتی چند هزار ساله دارد. استفاده از آجر در تاریخ ایران نیز سابقه ی باستانی دارد و بناهای بسیار زیادی از جمله آتش کده ها، مساجد، پل ها و ساختمان های مسکونی بوسیله ی آجر ساخته شده اند.

قیمت آجر سفال و آجر سنتی ارزان بر اساس نوع مواد اولیه، روند تولید و محل مصرف متفاوت است. در حال حاضر بیشترین کاربرد آجر سفال برای دیوار چینی و ساختن تیغه های جدا کننده است.

لیست قیمت روز آجر سفال ارزان در کشور

بزرگ ترین بازار فروش آجر سفال در کشور

بزرگ ترین بازار فروش آجر سفال در کشور

در حال حاضر کارخانه های مختلفی با ظرفیت های بسیار بالا به تولید آجر سفال مشغول هستند، بنابراین بازار فروش آجر سفال در کشور بسیار پر رونق است. با توجه به کاربرد بسیار بالای این نوع مصالح برای ساختمان سازی نیاز به تولید فراوان آجر سفال و عرضه ی آن در بازار فروش به چشم می خورد.

مزیت های استفاده از آجر سفال به شرح زیر می باشد:

  1. مصرف کمتر ملات ماسه و سیمان.
  2. صرفه جویی در زمان و هزینه ی کارگر، به دلیل سرعت اجرای بالا و آسان این نوع از مصالح.
  3. عایق حرارتی و صوتی مناسب، به دلیل سوراخ موجود در آن که باعث به دام افتادن هوا و صدا درون آن می شود.
  4. وزن کم، نسبت وزن به ابعاد آجر سفال نسبت به انواع دیگر آجر کم تر است.
  5. در برابر آتش سوزی مقاوم است.
  6. دارای پرت کمی است، از شکسته ها و خرده های آن هم استفاده می شود.
  7. دارای استحکام کافی است و قابلیت اتصال به سازه های فلزی و بتنی را دارد.

عوامل موثر در قیمت گذاری آجر سفال

آجرهای سفال با سه روش متفاوت دست ساز، قالبی و صنعتی ساخته می شوند. آجرهای سفال قالبی کارآمد ترین و کم هزینه ترین روش تولید را دارند و بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار می گیرند. مهمترین عوامل موثر در قیمت گذاری آجر سفال موارد ذیل می باشد:

  • اندازه و سایز ابعاد آجر سفال، معمولا استاندارد بوده و در سایزهای 15، 13 و 10 بیشتر در دسترس است.
  • مواد بکار رفته در آن.
  • کیفیت، مهمترین عامل در کیفیت آجر سفال سلامت دیواره های داخلی آن می باشد.
  • رنگ آجر سفال، رنگ باید یکنواخت و سطح آن بدون ترک باشد.
  • روند تولید، پیشرفت فن آوری منجر به تکنیک های تولید کارآمد تر شده است و همین عامل باعث کاهش قیمت آجر سفال در بازار شده است.
  • برند تولید کننده.
  • روش فروش و عرضه در بازار، عموما ارزان ترین و به صرفه ترین روش خرید و فروش به صورت اینترنتی و آنلاین است که باعث صرفه جویی در وقت نیز می باشد.

نکته قابل توجه دیگر این است که آجر سفال درجه یک اگر از بهترین خاک تهیه شده باشد، تحت هیچ شرایطی شوره نمی زند، اما آجر سفال درجه دو در تماس با آب شوره می زند و برای مناطق مرطوب و شمالی کشور مناسب نیست.

شرکت بازرگانی آجر سفال درجه یک

شرکت بازرگانی آجر سفال درجه یک

از آن جا که آجر سفال و آجر لفتون یکی از پرکاربردترین متریال های مورد استفاده در ساختمان سازی می باشد، قیمت آجر سفال ارزان نقش موثری در کاهش هزینه های ساختمانی دارد؛ بنابراین انتخاب مناسب شرکت آجر سفال که از نظر هزینه بهینه باشد و کیفیت مناسب داشته باشد بسیار مهم است.

آجر سفال برای ساختن دیوارهای باربر، تیغه های جدا کننده، نمای داخلی و خارجی ساختمان و سقف های تیرچه بلوک به کار می روند. برای استفاده در کف ساختمان از آجرهایی با ابعاد بزرگ تر استفاده می شود. بیشترین کاربرد آجر سفال در مرحله ی دیوار چینی و برای ساختن تیغه های جدا کننده است که برای این منظور از بلوک های سوراخ دار استفاده می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما